2013. október 11., péntek

Tükörtojás gazdagon




Őszi szabadságom alatt, haza utaztam a hegyek között megbúvó 400 fős kis faluba, mert nyugalomra vágytam. A reggel itt nem a rohanással indul, hanem bőséges reggelivel kezdődik.  A tükörtojást az apám készítette nekem, ez az ő specialitása, én  pedig mind a tíz ujjamat megnyaltam utána. Megosztom veletek ezt a titkos családi receptet,  mert úgy gondolom. hogy az őszi borongós napokon mindenkinek jár egy finom villásreggeli.

Hozzávalók:
4 tojás
5 dkg sajt
1 pár virsli
/gluténmentes/
10 dkg laska gomba
1 db  fehér paprika
1 db piros paprika
10 dkg húsos szalonna
1 fej vöröshagyama
1 ek. ajvár

Elkészítés:

A hagymát  megpucoljuk és apróra vágjuk, majd a gombát hozzáadva megpirítjuk. Az apróra vágott szalonnát és paprikát szintén a serpenyőbe tesszük és pirítjuk.


Hozzáadjuk a virsli karikákat, hiszen puhulás szempontjából a legkevesebb időre ennek  az összetevőre van szüksége. Fedővel lefedjük és pár percig pároljuk.


Majd egy kis sajtot reszelünk rá.


Végezetül négy tojást ütünk bele, egy kis ajvárral és sóval, borssal ízesítve fedővel lefedve keverés nélkül készre sütjük. Mikor tökéletes a tükörtojás? Ha a tojásfehérje megsült, de a sárgája folyós maradt.


Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése