2013. július 3., szerda

Ricottás gombafejek olaszosan


Gyerekkorom óta imádom a gombát, így bárhogyan van is elkészítve megeszem. Nincs ezzel mindenki így a mi családunkban sem, az öcsém nem szereti illetve pontosítok nem szerette eddig. Mostanáig akárhányszor felvetettem neki  a gombás ételeket ellenkezett. Nem törődtem vele, ma megpillantottam egy doboz ricottát a hűtőben és rögtön tudtam gombafejeket töltök meg vele. A krémes semleges ízű ricottát egy kis oregánóval, sóval, borssal, citrommal és fekete olívabogyóval bolondítottam meg. Milyen lett a végeredmény? Mosolyogva figyeltem, ahogyan a tesóm (akire 10 évet vártam, hogy végre megszülessen) egymásután tünteti el a gombafejeket. Nos, a testvéri reformkonyha újabb pontja ki lett pipálva, miközben jót sztorizgattunk megállapítottam, hogy a tesómat még mindig nem cserélném el senki testvérével.

Hozzávalók:
500 g gomba
200 g ricotta
kb. 1/2 citrom leve
só,bors, oregánó
fekete olívabogyó
10 dkg trappista sajt

Elkészítés:
A gombafejeket megpucoljuk és a fekete olívabogyót felvágjuk.


A ricottába körülbelül fél friss citromlevét belecsavarjuk sózzuk, borsozzuk és oregánót szórunk bele, valamint belekeverjük az olívabogyót is.



A gombafejeket egyesével megtöltjük a ricottás krémmel és kiolajozott tepsibe tesszük. Előmelegített sütőben 180 fokon 15 percig sütjük, majd sajtot reszelünk rá és öt percig pirítjuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése