2013. július 4., csütörtök

Madártej


"A boldogság és megelégedettség vagy bennünk van, - vagy sehol."
/T.Mann/

A madártej igazi nyári hűsítő desszert, amit kicsiknek és nagyoknak egyaránt ajánlok. Ez egy családi recept, amit  az édesanyámtól tanultam, amikor kislány voltam ezt "rendeltem" tőle, amikor beteg voltam. Ma már én készítem el és ha  nyári estéken otthon vagyok, kiülünk vele a mogyoróbokor alá és élvezzük a vidéki csönd nyugalmát.

Hozzávalók:
1 liter tej
4 nagyobb tojás
1 csomag vaníliás puding
2 ek. cukor

Elkészítés:
Hideg vízzel kiöblítjük a lábast, hogy te ne tapadjon le az aljára. A tejet beleöntjük a lábasba és felforraljuk.


A tojássárgáját szétválasztjuk a tojásfehérjétől. A tojásfehérjét egy nagyobb tálban kézi habverő segítségével felverjük.


 Ha a fehérjébe egy nagyon pici sót teszünk hamarabb lesz kemény a hab. A forrásban lévő tejbe egy evőkanál segítségével kisebb hab halmokat teszünk és kifőzzük, majd egy külön tányérra tesszük.


 A felforralt tejbe belekeverjük az előre csomómentesre kevert cukrot, a tojássárgáját és a pudingot, majd egy-két percig főzzük. 


A kihűlt vaníliás tejbe beletesszük a habokat és hűtőbe tesszük, végül hidegen csipetnyi fahéjjal tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése