2013. május 25., szombat

Süsü muffin, a sárkányfűárus receptje alapján


Minden évben május utolsó vasárnapja a gyerekekről szól, ezért sok  helyen gyermeknapi programokkal készülnek. Gyerekként én is mindig vártam ezt a napot. Most, hogy már felnőtt sorba lépett az ember, a körülöttem lévő gyerekeket kényeztetem. Egy kis édesség mindig jól jön, így a holnapi kiránduláson a barátaim csemetéi, Süsü muffint kapnak. Süsü kalandjai volt a kedvenc mesém és akkoriban még sokszor bakelit lemezről hallgattuk otthon. Az elnevezés az élénk zöld színről ugrott be. Hogy milyen a sütemény ízesítése? Citromos-vörös áfonyás egy csipetnyi csokoládéval. Az elkészítése során én is remekül szórakoztam az ételfestékkel, vidám móka volt a sütés. Gyermeknapkor nemcsak a gyerekekre kell gondolni, hanem a szülőknek is jár egy finom desszert. A süsü muffin tejszínhabbal megbolondított változata, tehát remekül  passzol a délutáni kávéhoz.

Hozzávalók:
3 dl liszt
/gluténmentes liszt Schär Mix C/
1,5 dl cukor
2 dl tej
2 tojás
1/2 csomag sütőpor
1 citrom héja
1/2 citom leve
50 g étcsokoládé
50 g vörös áfonya
0,75 dl étolaj
1 csomag vaníliás cukor
sárga és kék ételfesték

Elkészítés:

Egy tálba beleöntjük a mérő edénnyel kimért száraz alapanyagokat és összekeverjük. 


Majd beletesszük a tojásokat és lassú kevergetés mellett hozzáadjuk a tejet, az olajat. A tésztát csomómentesre keverjük és belereszeljük a citrom héját.



Hozzáadjuk a vörösáfonyát a tésztához.


Az étcsokoládét apróra vágjuk és szintén hozzáadjuk a tésztához, majd elkeverjük benne.


A tésztát három egyenlő részre mélytányérokba osztjuk  és tetszés szerint ételfestékkel színezzük.


Az elkevert kész masszát  egy evőkanállal egységesen elosztva és közben a színekkel játszadozva a muffin formákba töltjük.


 Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük. Hogyan győződhetünk meg róla, hogy a muffinunk megsült? Egy fogpiszkálót az egyik közepébe szúrunk és hogyha már nem marad tészta rajta, amikor kiemeljük kész is a finom kis édes tünemény.


Tálaláskor a gyerekeknek színes cukor díszekkel szórjuk meg.


Gondoltam a szülőkre is, akiknek egész évben gyereknap van, így a tejszínhabos változata remekül passzol a délutáni kávéjukhoz.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése