2013. május 5., vasárnap

Anyák napi zebra torta



Minden évben május első vasárnapja anyák napja. Kislányként ilyenkor mindig igyekeztem korán reggel kiszökni a kertbe és orgonát lopni anyának. Másik gyerekkori emlékem, amikor úgy hatodik osztályos lehettem titokban verset írtam neki anyák napjára, mert tudtam, hogy az egy nagyon különleges meglepetés lesz a számára. Az is lett, emlékszem az osztályban  minden gyerek valamelyik híres költő ismert versét szavalta, míg én a sajátommal álltam ki az édesanyám elé. Sokáig őrizgette a verset az íróasztal fiókjában, de több költözés után a kedves kis versike sajnos elveszett. Az anyák napi ajándékozás gesztusa a mai napig megmaradt, minden évben arra a vasárnapra hazautazok. Az orgonát már nem kell lopni, mert nyílik a mi kertünkben is, az évek is múlnak, de az a szeretet, amit tőle kaptam és kapok az örök. Sokszor elfejtünk kimondani egyszerű dolgokat vagy ritkán jut eszünkbe. Hiszen van két szó, mely sokat jelent és mindent elmond csendesen:
- Köszönöm édesanyám!

Hozzávalók:

A vaníliás tésztához:
120 g  Schar Mix C liszt
2 csomag vaníliás pudingpor /Haas márka gluténmentes/
150 g cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
3 tojás
50 ml tej
2 dl étolaj

A csokis tésztához:
120 g Schar Mix C liszt
2 csomag csokis pudingpor
150 g cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
3 tojás
50 ml tej
2 étolaj

Mázhoz: 
60%-os Tibi étcsokoládé
5 dkg vaj

Elkészítés:

A tojáshoz, az olajhoz apránként hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot és csomómentesre elkeverjük  benne majd szintén belekeverjük a sütőporral és a csokis puding porral összekevert lisztet.
 Ugyanígy összekeverjük a vaníliás tésztát is.


A tortaformába szilionos sütőpapírt teszünk vagy kivajazzuk és megszórjuk liszttel.



Egy merőkanál vaníliás tésztát öntönk a forma közepébe,





aztán ha az szétfolyt egy merőkanál csokis tészta következik.




 Egy merőkanál világos tészta, aztán egy merőkanál sötét tészta kerül egymásra  mindaddig, amíg a a tészták el nem fogynak.


Előmelegített sütőben 180 fokon 50 percig sütjük.



A kihűlt tortára a vajjal felolvasztott csokoládét ráöntjük és egy kés segítségével elsimítjuk rajta.


Tipp: Nagyon finom fagylalttal vagy málna vagy eperöntettel. Az utóbbi esetben a gyümölcsöt ízlés szerint mézzel  ízesítve felfőzöm. Kalácsos jellege miatt remek ötlet  lisztérzékenyeknek reggelire vagy vacsorára akár kakaóval vagy egy bögre tejjel.


2 megjegyzés:

  1. Szió! :)
    Nézz be hozzám, díjaztam a blogodat Mártim! :)
    http://www.njoythestyle.blogspot.hu/
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés