2013. április 19., péntek

Pataky tálban sült pikáns csirkecomb édesburgonyával


Régóta vágytam egy cseréptálra, nemrég az egyik barátnőm édesanyjától örököltem egyet. Nekem egy ilyen tál felbecsülhetetlen eszmei érték főleg, ha családi örökségből származik. Gondoltam kipróbálom és  a választásom  pikáns csirkecombra esett édes krumplival, ami mellé még zöldségeket válogattam. A tálat előző este beáztattam, mivel teljesen új volt. Hogy milyen lett a benne készült étel íze? Az ízek zamatosan összeértek a hús pedig egyben puha és ropogós lett. Kenyeret is sütöttem már benne azóta, de ez már egy másik történet lesz.

                                                                       Naninak!


Hozzávalók:
/4 főre/
5 db alsó csirkecomb
3 db édesburgonya
2 db sima burgonya
2 db sárgarépa
2 db lila hagyma
3-4 fej fokhagyma
10 dkg bacon
grill fűszerkeverék
só, bors, majoranna
pici olaj a tál aljára



Előkészület:
Ha új Pataky vagy római tálunk van az első sütés előtt egy éjszakára vízbe áztatjuk. Ha már használt tálról van szó, akkor sütés előtt 2 óráig áztatjuk vízbe. Az alapanyagokat megpucoljuk, a krumplikat felkockázzuk, a hagymákat felkarikázzuk, bacont vékony csíkokra vágjuk, a sárgarépát elharmadoljuk majd hosszában szintén három darabra vágjuk. A  csirkecombot megmossuk és egy negyed órára bepácoljuk, azaz megdörzsöljük sóval, grill fűszerkeverékkel és majorannával.

Elkészítés:
A tál aljába egy pici olajat teszünk majd kibéleljük a baconnel, aztán ráteszünk egy kis  lilahagymát, amit az édesburgonya követ.



Kétféle burgonyát használtam hozzá, mert nem szerettem volna ha túl édes lesz a köret. Az édesburgonya, mintahogy a neve is jelzi édeskés ízű és egy kicsit a sütőtökre emlékezteti az embert.


Ezután rákerült még egy sor lilahagyma, aztán a sárgarépa és ízlés szerint borsot őrlünk rá.


Végül a tetejére a pácolt csirkecombok következnek, fokhagymával megszórva.


A tálra rátesszük a tetejét és betesszük az előmelegített sütőbe, ahol 1-1,5 órán át 180 fokon sütjük.


A lefedett tálban ropogósra sül a csirke, nem is kell külön pirítani.


Melegen tálaljuk.


Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Márti,nagyon köszönöm!!!!Sokat jelent ez nekem!!!R

    VálaszTörlés
  2. Barátok közőtt ez természetes:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szereti a családom az édes burgonyát. Ez a recept fantasztikus! Köszönöm Ilona

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy nemcsak nekem ízlett:) Köszi Ilona!

      Törlés