2013. március 12., kedd

Csokoládé fondant Gordon Ramsay receptje alapján


Mivel lehetne egy egy éves gasztroblog szülinapot ünnepelni? Hát persze, hogy Gordon Ramsay-vel és egy csupa csokis finomsággal. Életemben először készítettem forró csokoládé fondant és isteni lett az íze. Finom langyos csokoládés tészta rögtön elolvadt az ember szájában. Bevallom egyetlen szépséghibája lett, mert 2 percre még visszatettem a sütőbe, hogy ez a tészta még tuti nem jó.  Hogy mi az? Amikor elvágtam a forró csokoládé nem folyt ki a sütiből, mindenesetre legalább nem úgy jártam, mint a sztár főzős műsorban az egyik celeb, akinek összeesett. Először egy kicsit elszomorodtam, hogy nem lett tökéletes, de amikor azt láttam a család öt perc alatt eltünteti az egészet, már nem zavart. Jól sikerült, tehát a Gordonos ínyenckedés, így ajánlom a receptet mindenkinek.



Hozzávalók:

100 g Rama
4 ek. kakaópor
100 g 70% -os csokoládé
100 g liszt / lisztérzékenyeknek Mantler/
240 g kristálycukor
2 db tojás
2 tojásfehérje





Elkészítés:
Az apróra vágott csokoládét és a vajat  gőz felett felolvasztjuk ( forrásban lévő vízzel teli fazék fölé van helyezve a lábasunk), majd a kakaóport hozzáadva egyenletes csokoládé krémet kapunk. A tojásokat , a tojásfehérjét és a cukrot egy tálban elektromos habverővel habosra verjük. A langyosra kihűlt csokoládékeverékhez hozzáadjuk a felhabosított cukros tojást. Fontos, hogy a csokis massza ne legyen forró, mert kicsapódik benne a tojásfehérje. Végül a lisztet adjuk hozzá és csomómentesre elkevert tésztát beleöntjük a szuflé formákba. Előmelegített sütőben 160 fokon 12 percig sütjük.Tálalhatjuk vanília fagylalttal vagy baracklekvárral, de az íze önmagában is isteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése