2012. december 27., csütörtök

Citromos keksz


Karácsonykor gondolt rám San Lorenzo a szakácsok védőszentje, mert a fa alatt  konyhai ajándékok is voltak. A mai napig nagyon szeretem az olasz kekszeket, bár már megtanultam gluténmentesen finom kekszeket sütni,  a nagy szívfájdalmam  az volt, hogy külsőre egyik sem fog úgy kinézni, mint a bolti aprócska kekszecskék. Ezt a tényt nem említettem senkinek, de csodák csodája egy biscotti készítő szerkentyűt kaptam 20 féle cserélhető formázó fejjel. Ott álltam hát karácsony másnapján és mint egy kislány neki láttam a keksz gyártásnak igaz, hogy süti volt otthon bőven. Először túl híg lett a tészta elfolyt  a keksz, aztán meg túl sűrű lett és rajta a ragadt a kinyomó fejen. Így történt hát, hogy 5 tálca csillag alakú kekszet szomorúan szaggattam ki és csalódottan tettem le az ajándékot. Azt mondják, hogy mindennek megvan a maga ideje, azonban az első akadálynál nem szabad megtorpanni. Eldöntöttem legközelebb rájövök a titok nyitjára és  lesz olasz biscotti, addig is szerencsére isteniek lettek a citromos kekszek.

Hozzávalók
4 tojás sárgája
500 g rizsliszt
/aki nem lisztérzékeny, annak sima liszt/
250 g cukor
20 dkg vaj /margarin
75 ml tej
1 citrom héja


Elkészítés:
Először lisztet összekeverem a cukorral, majd egyesével elkeverem benne a tojássárgáját és hozzáadom mikróban megolvasztott vajat és végül  a apránként a tejet. Alaposan elkeverem a hozzávalókat és egy csomómentes tésztát kapok, amibe a bele reszelek egy egész citromnak a héját és belekeverem. Belisztezett nyújtó deszkán sodrófa segítségével 1,5  cm vastagságúra elnyújtom, majd tetszés szerinti formával kiszaggatom. Sütőpapírral bélelt és kivajazott tepsibe helyezem a sütiket és előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 percig sütjük.


Tipp: Nem érdemes vékony sütiket szaggatni, mert a  rizslisztből sütött sütik könnyen eltörnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése