2012. október 30., kedd

Kakaós csiga



A múlthéten kaptam egy receptötletet az egyik kedves ismerősömtől. Valószínűleg, amikor meglátta a guszta képet a világhálón nagyon megtetszett neki és én jutottam róla az eszébe, ezért rögtön elküldte nekem e-mailben. Kaptam hát egy frappáns kollázsos képet egy kakaós csiga készítéséről, de recept leírás nélkül. Hogy, hogyan? Igen jól olvastad recept leírás nélkül. Kakaós csigát látván ránézésre tudtam, hogy nekem is készítenem kell egy ilyen kakaós csodát. Elővettem hát az őszi szabadságom első napján a családi receptkönyvet és megkerestem benne a kelt tészta receptjét. Az igazi könnyű kelt tészta elkészítése nagy figyelmet és precizitást igényel, bevontam hát a sütésbe az édesanyámat, hogy olyan fortélyokat lessek el, ami szakácskönyvekből nem tanulható meg. Milyen lett az eredmény? Ínycsiklandozó kakaós csiga illat szállt a levegőben és az ízével nem tudott senki sem betelni.

Elkészítési idő: 30 perc                    Pihentetés: 1 óra                 Sütési idő: 30-35perc


Hozzávalók:
50 dkg liszt /Glutenix foszlós kalács keverék/
10 dkg Rama
5 dkg cukor
3 tojássárgája
2,5 dkg élesztő
2 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
Krémhez:
5 dkg holland kakaó
10 dkg Rama
5 dkg porcukor




Elkészítés:

1. Lépés:
Az élesztőt felfuttatjuk, azaz egy bögrébe kis tejet teszünk mikrohullámú sütőben fél perc alatt langyosra melegítjük. Az élesztőt apránként morzsolva hozzáadjuk egy kávéskanál cukorral és hagyjuk erjedni.

Tipp: A hozzávaló tej hőfoka fontos, amiben az élesztőt kelesztjük. Ha túl meleg a tej, akkor az élesztőt leforrázzuk , ha túl hideg, akkor tészta lassan fog kelni vagy keletlen marad.


2. lépés:
A lisztet összekeverjük a cukorral, majd elmorzsoljuk benne a lágy vajat és hozzáadjuk a tojássárgáját és a felfuttatott élesztőt és összegyúrjuk tésztává. A csomómentesre gyúrt tésztát dagasztjuk, addig amíg magától le nem válik a tészta az edény faláról.


3. lépés:
A tálban a tésztát egy kis liszttel meghintjük és egy konyharuhával lefedjük. Meleg helyen egy órát pihentetjük, amíg a tészta dupla nagyságúra nem kel.


4. lépés:
A kelt tésztát könnyedén átgyúrjuk, majd a gyúródeszkán sodrófa segítségével 1- 1,5 cm vastagságúra nyújtjuk. A porcukorral, margarinnal kikevert kakaós masszát a tetején egyenletesen elkenjük.


5. lépés:
A kakaós masszával megkent tésztát vékony csíkokra vágjuk és megsodorjuk. A sodort tésztacsíkból csiga alakot formázunk és vajjal kikent tepsibe helyezzük.


6. lépés:
A csigákkal teli tepsit jól előmelegített sütőben 150 fokon 30 percig sütjük. Ha látjuk, hogy nagyon barnul a teteje, akkor alufóliát teszünk a tetejére.


Tipp: A kelt tésztát nem szabad túl magas hőfokon sütni, mert a külső kérge gyorsan megbarnul, de a belseje nyers marad.  Jól megsült tészta ismertetőjele, hogy egyenletesen világosbarna.


Tálalás:
Napokig puha marad az állaga, ha megfelelően lefedve tároljuk. Ajánlom vacsorára és reggelire kávé vagy kakaó mellé is egyaránt finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése