2012. augusztus 25., szombat

Pikáns cukkini krémleves


A cukkini  ideális választás, mert szinte mindenhez használható, éppen ezért rajtunk múlik, hogy milyen ízvilágot teremtünk belőle. Szereted a leveseket? Én igen és pár éve a krémlevesek rabja lettem, gyakran kísérletezek ki újabb és újabb ízeket, tehát megyek az ösztöneim után. Így született meg az egyik hétvégén ez a leves, ami nekem bejött. Természetesen másokkal is megkóstoltattam és nekik is ízlett. Könnyed és krémesen lágy, pikánssá a színes borssal varázsoltam, a bátrabbak próbálják ki Cayenne őrölt borssal. 


Hozzávalók:

2 db nagyobb cukkini
1 nagy burgonya
2 cikk fokhagyma
só, színes bors, 
delikát/ Podravka gluténmentes
2 ek. liszt/ kukorica keményítő
1 kis csokor petrezselyem
1 fej vöröshagyma
250 ml tejszín
1 dl tejföl
20 dkg trapista sajt
pirítós/ kölesgolyó


Elkészítés:
Forró olajon üvegesre pirítjuk az apróra vágott hagymát. A cukkinit alaposan megmossuk és feldaraboljuk rátesszük a kész hagymára, hozzáadunk annyi vizet, hogy éppen elfedje. A krumplit megpucoljuk, összevágjuk és szintén a fazékba kerül. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, a  fokhagymát, friss petrezselymet és delikátot teszünk bele. Fedővel lefedve szétfőzzük a hozzávalókat, majd egy botmixer segítségével összeturmixoljuk. Érdemes ilyenkor hozzáadni a tejszínt, a tejfölt, lisztet vagy helyette a keményítőt és még egyszer turmixolni, mert a végeredmény így garantáltan csomómentes lesz. A tűzhelyre visszarakva még tetszés szerint vizet adhatunk hozzá és felforraljuk.


Tálalás:
Pirítóssal és reszelt sajttal tálaljuk, a gluténmentes változatban pedig bio kölesgolyó kerülhet, ami engem a levesgyöngyre emlékeztet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése