2012. július 26., csütörtök

Cseresznyés csokis muffin


A holland nyaralásom során, egyik este ezzel a rögtönzött muffinnal kedveskedtem a barátaimnak, akik vendégül láttak. Egy kis kihívás volt számomra úgy sütni, hogy azt nem kóstoltam meg, hiszen hagyományos liszttel készítettem. Bíztam benne, hogy csak jó lehet az, amit alkotok, hiszen az alap receptemet fejből tudom, mert számtalanszor sütöttem már. Milyen lett? Hamar elfogyott és azt mondták, az íze tökéletes.

                                         Elkészítési idő:30 perc



Hozzávalók:
3 dl liszt 
/ vagy gluténmentes liszt
1,5 dl cukor
0,75 dl olaj
2 dl tej
2 db tojás
½ csomag sütőpor / Haas sütőpor gluténmentes
1 csomag vaníliás cukor
1 tábla étcsokoládé
250 g cseresznye
                                                                         



Elkészítés:
Egy tálba beleöntjük a mérő edénnyel kimért száraz alapanyagokat és összekeverjük. Majd bele tesszük a tojásokat és lassú kevergetés mellett hozzáadjuk a tejet, az olajat.
A tésztát csomómentesre keverjük és hozzáadjuk az apróra vágott csoki darabokat és a kimagozott cseresznyét, aminek a levét is beleöntjük. 

Az elkevert kész masszát evőkanállal egységesen elosztva a muffin formákba töltjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 -25 percig sütjük. Hogyan győződhetünk meg róla, hogy a muffinunk megsült? Egy fogpiszkálót az egyik közepébe szúrunk és hogyha már nem marad tészta rajta, amikor kiemeljük kész is a finom kis édes tünemény. Tálaláskor lehelletnyi porcukorral szórjuk meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése